20 Temmuz 2010 Salı

Romantizm...

Romantizm herkesle yaşanmaz üstadım. Herkesle yaşamaya çalışırsan bu mereti roman olur senin romantizm... Hikaye yazmana yarar benim gibi... Etrafındaki herkesin yaşadığı gibi yaşa sende ilişkini be yahu... Ne uğraşıyorsun romantik olacağım diye...
Hem romantizm çiçek almak mı sadece, mum yakmak mı ışıkları kapatıp... Herkesin yaptığı numaraları yapınca yemezler üstadım. Romantizm yaratıcı olmaktır, yapılmamışı yapmaktır. Romeo'nun yaptığını yapmak değil... Ferhat gibi çölleri yürüyerek aşmak değil artik... Bunlar yapıldı, kopya çekme, yaratıcı ol üstadım ilişkinde, yaratıcı olayım derken de sorun yaratmamaya bak ama... Tarih romantik olacağım diye sakatlananları, ölenleri yazar, aman diyeyim sana...
Öyle bir şey yap ki, sittin sene unutmasın sevgilin... Öyle 3 gün sonra unutacağı bir şey olmasın. Kafasına kazınsın sonsuza dek. "Vay be" dedirtsin karşındakine, "Ulan ben niye düşünemedim bunu be" dedirtsin anlatılana...
Ve ne yap biliyor musun, romantizmi planlama... Spontane ol, anlık olsun, ilhamla yap. Planlanan romantizm, bilinçli etkileme girişimidir. Bak adı üstünde romantizm değil... Sürpriz bir yemeğe götürmeyi değil, yemeğe götürdüğünde sürpriz bir şey yapmayı dene... Ama senin için de sürpriz olsun. Nasıl deme işte üstad, sana planlama dedik ya... Dur, düşünmeyi bırak planlama diyorum sana yahu... Romantizm kalpten gelir, beyinden değil...
Abartılı şeylerden kaçın, romantizmde abartı olmaz, romantizm kalpten gelir, kalp abartılı şeylerden kaçınır... Abartılı şeyler kalbe kriz geçirtir çünkü... Bak, belli bir yaştan sonra devamlı yağlı yemekler yesene mesela... Romantizmde de ayni, dozunu az tut, aşırı romantiklik ya seni, ya sevdiğini kalpten götürür maazallah...
O yüzden abartma romantizmini, dozu yavaş ver. Ver ki sindirebilsin aynı zamanda karşındaki ve tadını çıkartabilsin. Ağzına bir parça çikolata almak ve yavaş yavaş yemek mi keyifli yoksa ağzını tıka basa çikolata ile mi doldurmak?
Sana yine söylüyorum, romantizm herkesle yaşanmaz üstadım. Çikolatanın tadını bilene ikram edeceksin çikolatayı... Anlamayan, tadını çıkarmayı bilmeyen ne yapar biliyor musun onu? İki kere çiğner yutar. Ama ya çikolatanın tadını bilen ne yapar, onu yavaş yavaş emer ve eriyerek ağzının için de yok olmasını sağlar. İşte romantizmi böyle yaşamak ve sindirmek lazım… Böyle yediğin çikolatayı da yaşadığın romantizmi de unutmazsın, unutamazsın.
Bunları yapamayacaksan, romantizm için uğraşma üstadım. Harcama boşuna başkalarının daha güzel yapabileceği ve mutlu olabilecekleri şeyleri...
Sen yine normal yaşa ilişkini her zamanki gibi… İlişki eşekse, sen ilişkine altın semer bile vursan, ilişki eşek kalacaktır çünkü...
Ve derhal eşek olmayan bir ilişki bul kendine ya da bırak sal gitsin eşeği…

2 yorum:

Adsız dedi ki...

I would like to exchange links with your site cemuner-melek.blogspot.com
Is this possible?

Cem Üner dedi ki...

it is always possible but what is your link and who are you?:)